Kontakt

Kuriózne prípady z praxe SRT – Internetový podvodník

Hovorí sa, že by si mal človek dobre zvážiť to čo si želá, pretože je možné, že sa mu to nakoniec splní. To potvrdzuje aj dnešný príbeh z mojej praxe SRT terapeuta v ktorom klient takmer prišiel o svoje peniaze pri obchodovaní cez Internet. Jeho príbeh začal jednoducho. Zaregistroval si na Internete viacero zaujímavo-znejúcich zahraničných domén s cieľom ich neskoršieho predaja potenciálnym záujemcom.

Ako čas plynul, tak s ním postupne klesala aj klientova trpezlivosť a čím ďalej tým viac sa nevedel dočkať okamihu, kedy sa mu niekto ozve a ponúkne mu za domény slušný balík peňazí. Keďže sa záujemcovia nehrnuli, tak sa klient pokúsil urobiť niečo pre podporu ich predaja. Znížil cenu a zainzeroval svoje domény aj na ďalších aukčných serveroch. Opäť uplynul nejaký ten piatok a stále žiadna odozva.

Nezdalo sa mu to, a preto ma oslovil, že či by som sa za pomoci metódy SRT nepozrel na celú záležitosť a neprečistil prípadné súvisiace bloky. Želal si, aby sa mu už konečne ozval nejaký záujemca. Jeho požiadavkám som vyhovel a spravil mu SRT terapiu.

V rámci SRT terapie som identifikoval 2 problémové okruhy: hnev a disfunkciu vyjadrovania. Tieto položky som mu následne prečistil. Do 24 hodín od SRT terapie sa môjmu klientovi ozval prvý vážny záujemca o domény a začal si s ním dohadovať podmienky celej transakcie.

Spočiatku to vyzeralo, že to celé skončí happyend-om. Opak bol pravdou. Z “vážneho” záujemcu sa vykľul internetový podvodník, ktorý sa snažil vylákať od klienta peniaze tým, že ho požiadal, aby si najprv nechal vypracovať na predávané internetové domény znalecký posudok a až následne by takto domény od neho odkúpil. Podvodník mu taktiež odporučil “vhodnú” zahraničnú spoločnosť, ktorá sa týmto zaoberá a zároveň ku posudzovaným doménam vydáva stanovisko o tom, že či nenarúšajú ich názvy nejakú existujúcu ochrannú známku. Samozrejme dotyčná zahraničná spoločnosť nerobí tieto posudky zadarmo. Pri bližšom prieskume tejto spoločnosti klient zistil, že existuje na Internete iba týždeň a nikde na jej stránkach sa nedá dopracovať k jej kontaktnej adrese či telefónnemu číslu. A keď ešte zistil, že aj e-mailová adresa podvodníka je iba týždeň stará, nemusel už ďalej pátrať a všetko mu bolo odrazu jasné.

Záver

Čo dodať na záver tohto príbehu? Snáď len to, že si dávajte pozor na to čo si želáte, pretože sa Vám to môže splniť. Môj klient si želal, aby sa mu ozval záujemca o domény. To sa mu nakoniec aj splnilo. Ponaučenie, ktoré plynie pre neho do budúcna – svoje túžby a želania si musí viac skonkretizovať, aby aj “vesmír” presnejšie vedel, čo mu má splniť.

Rastislav Škultéty


Kľúčové slová:
 

Komentáre k článku

Najnovšie články